Un total de 29 entitats d’àmbit cultural, festiu i civicosocial, la majoria d’elles membres del Consell Municipal de Cultura, són les destinatàries de les ajudes ordinàries que, per primera vegada, són de concurrència competitiva
Les bases reguladores de les esmentades subvencions han sigut elaborades pel propi Consell
L’executiu també té consignat un import de 15.000 euros per a distribuir entre les associacions que sol·liciten finançament per a esdeveniments de caràcter extraordinari, el termini de les quals es mantindrà obert fins a finals d’any
A més d’estes noves línies de subvenció genèriques per a entitats locals de caràcter festiu, social, cultural i cívic, creades enguany amb la finalitat d’adaptar-se al criteri de concurrència competitiva que establix la llei, els comptes generals de 2017 mantenen unes línies de subvenció nominatives que són fruit de convenis de col·laboració per la seua funció social prioritària.
L’Ajuntament d’Almussafes acaba de publicar l’acord de la Junta de Govern Local pel qual s’assignen, de manera definitiva, les subvencions ordinàries a les associacions culturals, festives i cívic socials de la població per a l’exercici de 2017. En total, l’executiu repartix enguany 58.000 euros en ajudes per a la realització d’activitats de promoció cultural entre les 29 entitats locals que han resultat beneficiàries.
En xifres concretes, el consistori municipal ha distribuït 19.991 € entre 15 entitats culturals, cinc associacions d’àmbit festiu han sigut beneficiàries de 19.008 € i la quantia global de 12.785 euros s’ha repartit entre nou entitats civicosocials.
“Des de l’Ajuntament d’Almussafes sempre hem promocionat la cultura i el teixit associatiu vinculat a la mateixa a través de la concessió anual de subvencions, encara que este és el primer any que hem aplicat la major transparència a este procés amb la constitució del Consell Municipal de Cultura, els membres de la qual han elaborat i consensuat les bases reguladores de les ajudes que, per primera vegada en la nostra història, són de concurrència competitiva, destaca l’edil de Cultura, Teresa Iborra.
Esta iniciativa dóna cobertura a totes aquelles activitats que tenen per objectiu la promoció dels aspectes culturals d’Almussafes, l’impuls als programes innovadors i el foment de la participació en activitats del programa cultural, festiu i social dins del municipi.
Tal com establix la normativa reguladora, després de la concessió de la subvenció, l’Ajuntament procedirà a un primer pagament del 50% del seu import, mentres que el 50% restant s’abonarà una vegada hagen justificat el gasto realitzat, tràmit que podrà realitzar-se fins al 31 d’octubre d’este 2017. Entre els gastos subvencionables destaquen els generals de funcionament de l’entitat, els de les activitats culturals programades, aquells derivats del lloguer d’instal·lacions i de material tècnic per al desenrotllament de les activitats, o bé els generats per la publicació de revistes o material divulgatiu, entre altres.
L’Ajuntament d’Almussafes concedix 58.000 euros en subvencions a associacions locals
Debe estar conectado para enviar un comentario.