L’alcalde d’Almussafes, Toni González, va participar, el passat divendres, en la visita realitzada per la consellera d’Obres Públiques per a supervisar les actuacions
S’han millorat les connexions entre la factoria i la CV-42, així com amb el polígon industrial El Romaní, en el terme municipal de Sollana
Les obres repercutiran molt positivament en els municipis d’Almussafes i Sollana, així com en els seus entorns respectius
La conselleria ha dut a terme les obres de millora de les connexions entre la CV-42 i la factoria Ford, que han comptat amb un pressupost de 464.210,37 euros, així com les obres per a millorar la connexió de la factoria amb el polígon industrial El Romaní, en el terme municipal de Sollana, per 188.653,54 euros.
La consellera d’Habitatge, Obres Públiques i Vertebració del Territori, María José Salvador, va destacar la inversió de 652.863,91 euros que el seu departament ha realitzat per a millorar els accessos a la factoria Ford a Almussafes amb l’objectiu d’augmentar la seguretat vial d’aquesta zona. En la seua visita a les actuacions realitzades, Salvador indicà que el seu departament ha fet un important esforç “perquè les inversions en seguretat vial són molt positives i importants”.
En aquest sentit, va explicar que “les inversions que podem fer marquen molt bé les prioritats i amb aquestes obres, en concret, donem solució i es garanteix la seguretat als municipis d’Almussafes i Sollana, a més de tot el seu entorn en millorar els accessos i oferir més seguretat vial a les persones que treballen en la factoria Ford “.
D’altra banda, remarcà, “Ford traspassa Almussafes, és el PIB de l’economia valenciana i, més enllà, és una empresa amb projecció internacional i la millora dels accessos a la factoria i al polígon industrial del Romaní fa d’efecte multiplicador per a mobilitzar el sector logístic que, al seu torn, mobilitza l’entorn d’una empresa tan important que està situada a Almussafes i redunda, per tant, en l’economia de tots els municipis del voltant”.
Així mateix la consellera, que ha estat acompanyada pel director general d’Obres Públiques, Transport i Mobilitat, Carlos Domingo, ha subratllat que amb aquestes obres també es guanya temps, atès que “l’aposta per les infraestructures ha d’anar acompanyada per una millora dels accessos als polígons industrials ja que en la logística, el factor temps és molt fonamental” .
Tant l’alcalde de Sollana, Juan Roda, com el d’Almussafes, Toni González, que acompanyaren a la consellera en la visita i posada en funcionament de les obres, coincidiren a assenyalar la importància d’aquesta inversió per l’impacte econòmic que tindrà en els seus respectius municipis.
La conselleria ha dut a terme les obres de millora de les connexions entre la CV-42 i la factoria Ford, que han comptat amb un pressupost de 464.210,37 euros, així com les obres per a millorar la connexió de la factoria amb el polígon industrial El Romaní, en el terme municipal de Sollana, per 188.653,54 euros.
L’actuació que s’ha realitzat ha consistit en la construcció d’una nova glorieta per a millorar l’accés a la factoria, així com l’execució d’un carril d’acceleració per a l’eixida de la mateixa des d’un altre dels seus accessos, tot açò sobre la carretera CV-42.
La nova glorieta se situa en la intersecció de l’accés nord a la factoria amb la carretera CV-42. Gràcies a aquesta glorieta s’eliminen els perillosos girs a esquerres actuals pel que implica un augment de la seguretat vial. Aquesta glorieta s’ha dotat d’enllumenat públic, així com d’enjardinament de la superfície central.
El carril d’acceleració es localitza en l’accés central des de la companyia a la CV-42, on ja existia un carril d’acceleració amb una longitud insuficient, i s’ha adaptat a les especificacions de la norma vigent.
Fins a l’execució de les obres, el recorregut del tràfic pesat entre la factoria i el polígon industrial es realitzava a través de la carretera CV-42 i l’antiga carretera N-332, amb una longitud aproximada de 3 quilòmetres. Per a afavorir les condicions de circulació, les obres de millora dels accessos s’han localitzat en el tram de la carretera CV-42 que fa d’enllaç amb l’AP-7, en sentit València.
D’aquesta forma s’ha construït un vial unidireccional de nova planta, de 273 metres de longitud, que comunicarà la carretera CV-42 amb la glorieta existent en el traçat de l’antiga N-332 a l’entrada del nucli urbà del Romaní, així s’ha dotat d’un accés d’anada directe entre la Ford i el polígon industrial. Així mateix, s’ha adequat la connexió del nou vial amb el traçat de la carretera CV-42, mitjançant un carril de canvi de velocitat per a facilitar l’eixida.
El traçat s’ha dissenyat per a una velocitat de 60 km/h, a excepció dels accessos a la glorieta existent, en els quals s’ha previst una velocitat de 40 km/h i on també es s’ha inclòs l’enllumenat.
La Generalitat Valenciana inverteix 652.000 € en la millora dels accessos a Ford Almussafes, que garantiran una major seguretat vial en la zona
Debe estar conectado para enviar un comentario.