SANITAT
APLICACIÓ MÒBIL DE LA GENERALITAT VALENCIANA SOBRE EL CORONAVIRUS
La Conselleria de Sanitat posa a disposició de la ciutadania l’aplicació mòbil GVA Coronavirus, que et permet sol·licitar cita amb el teu centre de salut si presentes símptomes compatibles amb la Covid-19
Descarrega-la des del següent ENLLAÇ
CITA ONLINE SI TENS SÍMPTOMES DE CORONAVIRUS

La Conselleria de Sanitat ha posat en marxa una pàgina web a través de la qual es pot demanar cita amb el centre de salut en el cas que es presenten símptomes de coronavirus a València, Alacant o Castelló.
La cita per a aquests possibles casos de Covid-19 se sol·licita a través de la introducció del número SIP i la data de naixement en la plataforma, i automàticament el pacient rebrà una trucada per a confirmar la possible infecció i ja a través de la web es durà a terme qualsevol gestió.
Accedir des del següent ENLLAÇ
SI TENS UN TRACTAMENT CRÒNIC, RECORDA

Des de març es prorroga automàticament per dos mesos addicionals la validesa dels tractaments crònics que finalitzen pròximament.
GVA Sanitat evitarà així més de 320.000 visites a centres de salut.
Quedem-nos a casa.
QUÈ FAIG SI NECESSITE ELS MEUS MEDICAMENTS I NO HE D’EIXIR DE CASA?
Si has d’estar aïllat a casa perquè tens símptomes de coronavirus, et trobes entre els grups de risc o tens alguna de les patologies detallades al cartell.
Has d’evitar eixir de casa.
Per aquest motiu, si necessites els teus medicaments, no és necessari que vages a la farmàcia a per ells.
Telefona al 900 36 22 36
Ací t’atendran i des de la farmàcia més pròxima et portaran les teues medicines a ta casa.
RECOMANACIONS SOBRE EL MANEIG DOMICILIARI DELS RESIDUS EN LLARS AMB POSITIUS O EN AÏLLAMENT PER COVID-19
Informació en valencià
Prema o faça clic sobre les imatges per a ampliar-les.
Informació en espanyol
Prema o faça clic sobre les imatges per a ampliar-les.
RECOMANACIONS SI HAS D’EIXIR DE CASA
RECOMANACIONS SALUDABLES
Cuida la teua alimentació i intenta que siga el més equilibrada possible.
Planifica el teu menú.
Fes refrigeris saludables.
Si tens xiquets, cuida la seua alimentació.
Prema o faça clic sobre les imatges per a ampliar-les.
RECOMANACIONS PER A LA NETEJA DE LA VIVENDA
Alguns científics han publicat el temps de supervivència del COVID19 en superfícies. Els experiments científics es realitzen en condicions molt controlades de temperatura i humitat. Per això, no són necessàriament aplicables de manera directa a les nostres condicions en el dia a dia.
Més enllà del temps de supervivència, una de les qüestions a la qual hem de donar més importància és com eliminar el virus del nostre habitatge.
CUIDANT LA TEUA ALIMENTACIÓ, CUIDES LA TEUA SALUT

Durant el confinament, mantín una alimentació equilibrada:
Menja fruites i hortalisses.
Evita precuinats.
Cuinar és una experiència gratificant: utilitza tècniques saludables.
Fixar horaris ajuda a evitar excessos.
Prema o faça clic sobre les imatges per a ampliar-les.
NETEJA I DESINFECCIÓ DE MASCARETES HIGIÈNIQUES REUTILITZABLES
Per a la neteja i desinfecció de màscares higièniques reutilitzables, es podran seguir qualsevol dels mètodes següents:
1- Rentada i desinfecció de les màscares amb detergent normal i aigua a temperatura entre 60º-90º (cicle normal de llavadora).
2- Submergir les màscares en una dilució de lleixiu 1,50 amb aigua tèbia durant 30 minuts. Després llavar amb aigua i sabó i aclarir bé per a eliminar qualsevol resta de lleixiu i deixar assecar.
3- A causa de les circumstància especials de crisi sanitària ocasionada pel COVID19 i a la urgència de disposar de productes desinfectants amb activitat virucida per a la desinfecció de màscares higièniques reutilitzables, s’ha establit que es puga utilizar, per a aquesta fi, qualsevol dels productes virucides autoritzats pel Ministeri de Sanitat per a PT2 (ús ambiental), que han passat la Norma 14476 d’activitat virucida i que es troben registrats per a ús pel públic en general (estos productes que estan autoritzats en la seua manera d’ocupació per a superfícies, podran utilitzar-se per a la desinfecció de màscares higièniques reutilitzables). El seu ús serà d’acord a les recomanacions del fabricant, posant especial atenció a l’ús diluïut o no del producte i als temps de contacte necessari per a l’activitat desinfectant. Una vegada desinfectades les màscares, es llavaran amb abundant aigua i sabó per a eliminar qualsevol resta química i es deixaran assecar.
ÚS DE LES MÀSCARES MÈDIQUES O QUIRÚRGIQUES EN LA POBLACIÓ GENERAL
La MÀSCARA QUIRÚRGICA és un producte sanitari homologat que limita l’eixida de les gotes respiratòries. Prevé la transmissió del virus que provoca el COVID19 a una altra persona.
Llig amb atenció per a saber QUI ha de posar-li-la, QUAN i COM usar-la per a evitar regs.
EVITEM FONTS DE CONTAGI


La neteja i desinfecció diària dels carrers d’Almussafes és una prioritat de l’Ajuntament d’Almussafes en estos moments de lluita contra la pandèmia de la COVID19.
Ajuda’ns a evitar fonts de contagi.
- No tires cigarros ni guants al carrer.
- Utilitza les papereres i els contenidors.
Debe estar conectado para enviar un comentario.